ZenithOptimedia: Світовий ринок реклами знову зростає

Глобальний рекламний ринок зміцнюватиметься впродовж наступних трьох років: бюджети зросли на 3,9% в 2013 році, цього року збільшаться на 5,5%, у 2015 на 5,8% і на 6,1% в 2016 році. Про це свідчить дослідження ZenithOptimedia.

Зростання ВВП та рекламних витрат у світі у 2013-2016 роках

zenith_2014_01.jpg

Джерела: ZenithOptimedia / МВФ

Покращено попередній прогноз на 2016 рік з 5,8% до 6,1%. Бачення грунтується на сьогоднішніх тенденціях, зокрема, покращенні економічних умов загалом і впевненому відновленні Єврозони після рецесії.

Регіональний зріз

Цього разу було створюємо новий умовний блок – Східна Європа та Центральна Азія. Ринки країн цього регіону об’єднує швидке відновлення після спаду 2009-го року, оскільки проблеми Єврозони не впливають на них напряму. І Росія, і Туреччина, і Азербайджан з Казахстаном показали здорові темпи зростання, а блок загалом додав 10,6% минулого року. Надалі очікується 8%-9% зростання щороку впродовж 2014-2016 років.

Що ж стосується України, то політична криза кінця 2013 - початку 2014 років призвела до негативних економічних наслідків, серед яких падіння курсу гривні, знецінення заощаджень, очікування зростання безробіття та, як наслідок, падіння споживчих настроїв. Рекламний ринок країни орієнтований в першу чергу на FMCG, тому його відновлення й зростання напряму залежатиме від купівельної спроможності населення.

Загалом увесь рекламний світ можна поділити на три категорії щодо їх темпів зростання: низькі темпи, стійкий ріст і швидке зростання. До регіонів з низьким рівнем зростання потрапили «периферійна» Єврозона (Португалія, Ірландія, Італія, Греція, Іспанія), Північна та Центральна Європа і Японія, які за нашими прогнозами, виростуть на 1%-3% на рік між 2013 і 2016. Північна Америка, «Посилена» Азія (бо ми включили туди Австралію, Нову Зеландію, Гонконг, Сінгапур та Південну Корею) та Близькосхідно-Північноафриканський регіони демонструють стабільне зростання на рівні 5%-6% на рік. І найшвидший ріст, на 9%-12% на рік, покажуть Східна Європа і Центральна Азія, «Швидкісна» Азія (Китай, Індія, Індонезія, Малайзія, Пакистан, Філіппіни, Тайвань, Таїланд і В’єтнам) та Латинська Америка.

Зростання рекламних ринків у різних регіонах у 2013-2016 роках (% на рік)

zenith_2014_02.jpg

Source: ZenithOptimedia

Витрати на рекламу в різних медіа

Інтернет, вже традиційно, зростатиме найшвидше серед усіх медіа. Цьогорічний приріст у 16% залишатиметься середнім показником і на наступні 3 роки.

Мобільна реклама (під якою ми розуміємо всі інтернет оголошення, які досягають споживача через смартфони і планшети, включаючи рекламу, вбудовану в додатки) зараз на гребені успіху і росте в шість разів швидше, ніж реклама на звичайних, «настільних» комп’ютерах. Ми прогнозуємо, що мобільна реклама зростатиме на рекордні 50% на рік між 2013 і 2016, йдучи нога в ногу із поширенням смартфонів і планшетів світом. 

Доля різних медіа у світовому рекламному ринку

zenith_2014_03.jpg

Джерело: ZenithOptimedia

Що стосується України, то у 2013 році розподіл бюджетів між медіа виглядав так:

 ТБ:  53,2%
 Зовнішня реклама:  16,1%
 Журнали:  9,9%
 Газети:  8,0%
 Інтернет:  7,3%
 Радіо:  5,0%
 Кінотеатри:  0,6%

ZenithOptimedia – одне з найбільших медіа агентств у світі, 250 офісів якого працюють у 74 країнах. В Україні присутнє з 1996 року, з 2006-го входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine, з 2008-го – в топ-5 медіа агентств України. У київському офісі ZenithOptimedia працює близько 45 співробітників. Клієнтами агентства в Україні є L'Oreal, Nestle, sanofi, Toyota, TUI, HTC, Puma, British Airways, Whirpool та інші національні й міжнародні бренди.