Прогноз розвитку світового рекламного ринку: вплив кризи в Україні та ЧС 2014

ZenithOptimedia прогнозує, що рекламні витрати у світі зростуть на 5,4% цього року, - до 524 млрд. доларів США. Прогноз дещо зменшено, а саме на 0,1%, в порівнянні з квітневим. Зумовлено це продовженням збройного конфлікту в Україні і, відтак, втратам на місцевому ринку реклами, а також санкціями проти Росії та відтоком капіталу з цієї країни. 

 

Зростання ВВП та рекламних витрат у світі у 2013-2016 роках

zenith2014-1.jpg

Джерела: ZenithOptimedia / МВФ

Протистояння в Україні зашкодило її економіці, а здешевлення гривні щодо ключових валют призвело до того, що в доларовому еквіваленті рекламний ринок скоротиться на 32%. Також зараз страждає й російська економіка – через санкції з боку США та ЄС та відтік міжнародних інвестицій – зменшено прогноз розвитку цього рекламного ринку з 9% до 6,9% у 2014 році.

Зазначимо, що вже наступного року ми прогнозуємо зростання українського ринку на 10,3%, а 2016 року – на 12%.

Що стосується інших регіонів, то їх рекламні ринки розвиватимуться так:

Зростання рекламних ринків у різних регіонах у 2013-2016 роках (% на рік)

zenith2014-2.jpg

«Периферійна Єврозона»: Португалія, Ірландія, Італія, Греція та Іспанія.

«Посилена Азія»: Австралія, Нова Зеландія, Гонконг, Сінгапур та Південна Корея.

«Швидкісна Азія»: Китай, Індія, Індонезія, Малайзія, Пакистан, Філіппіни, Тайвань, Таїланд та В’єтнам.

Source: ZenithOptimedia

Як бачимо, в Європі в окремий регіон  виділили «Периферійну Єврозону», тобто Португалію, Ірландію, Італію, Грецію та Іспанію, в яких ринок скорочується під час рецесії навіть швидше, ніж економіка. Однак цей рік виглядає краще, ніж минулий, зі скороченням ринку лише на 0,5%, а у 2015 році  ZenithOptimedia очікує зростання на 2,6%.

Реклама у Східній Європі й Центральній Азії, об’єднані в блок через схожі шляхи і темпи виходу з кризи 2009 року, зросте у грошовому вимірі на 5,5%, через означені вище проблеми української та російської економік.

Латинській Америці прогнозується найбільше зростання: у цього регіону крім швидкого зростання економіки, є спортивний рушій – і Чемпіонат світу з футболу 2014 року, і Олімпіада 2016 року відбуваються у Бразилії.

А якщо взяти Кубок світу’ 2014 окремо, то від очікуваних 1,5 млрд. доларів, які він принесе рекламному ринку, 500 млн. отримає та ж Латинська Америка, а по 300 млн. відійде Західній Європі та Північній Америці. І, звісно, з усіх медіа найбільше виграє телебачення.

Витрати на рекламу в різних медіа

ТБ, як і раніше, отримує левову частку всіх рекламних грошей, а цього року зростатиме навіть швидше за минулий і наступний роки – на 4,6%. Завдяки Зимовій Олімпіаді, вже згаданому Чемпіонату світу з футболу та проміжним виборам у США.

А найшвидше серед усіх медіа зростатиме інтернет. Минулого року він показав плюс 17%, а середній показник на 2014-2016 роки складатиме 16%. Водночас мобільна реклама (під якою ми розуміємо всі інтернет оголошення, які досягають споживача через смартфони і планшети, включаючи рекламу, вбудовану в додатки) зростатиме у 5,5 разів швидше за рекламу на звичайних, «настільних» комп’ютерах.

Доля різних медіа у світовому рекламному ринку

zenith_2014_03.jpg

Джерело: ZenithOptimedia

Що стосується України, то у 2013 році розподіл бюджетів між медіа виглядав так:

ТБ            53,2%
Зовнішня реклама    16,1%
Журнали        9,9%
Газети            8,0%
Інтернет         7,3%
Радіо            5,0%
Кінотеатри        0,6%